ing-maries

Alla inlägg under september 2012

Av Ing-Marie - 26 september 2012 19:19

Har funderat ett tag på att testa hur min"lilla"fot reagerar på att vara utan kompressionsstrumpan och idag provade jag.Det har gått bra.Foten är inte så speciellt svullen och den känns bra så nu ska det bli spännande att se om svullnaden går ner under natten.Vore helt underbart om den gör det för då kanske jag kan börja att vara utan den.Ha en bra kväll.

Mat

Av Ing-Marie - 25 september 2012 18:10

Idag funderade jag på hur mycket tid man lägger på mat och kom fram till att det är hur mycket som helst.Först måste man komma på vad man ska äta och sen ska det hämtas hem och in i skåpen.Sen måste det tillagas och ätas men det är ju förstås gott så det kanske inte räknas.Sen måste man röjja upp i köket och medans man gör det så kommer man på att gud vad mycket jag åt och tänker att nästa gång får jag inte äta så mycket.Gör man det?Nä inte jag i allafall och så rullar det på dag efter dag och vet ni man ska ju inte bara äta en gång om dagen utan minst 3 mål mat om dagen.Oj oj det blir många timmar som man lägger på att tänka på mat.Ha en bra kväll och glöm inte att tänka på annat också.

Av Ing-Marie - 24 september 2012 18:10

oj vilken rörig dag.Började med att man stod själv på jobbet i morse och det är ju aldrig kul även om jag gör det titt som tätt.Min kollega har "lite"problem med allt möjligt så hon är ofta borta.Smsade en vikarie som brukar komma och hjälpa mig men hon var upptagen idag och hela veckan tyvärr.Så idag kom en ny som jag måste lära upp.Visserligen är jag van vid det men det tar ju alltid sin lilla tid innan man hittar varandra och kommer in i rutinerna.Väl hemma tog jag tag i ett samtal som jag har bävat för men som jag var tvungen att ta tag i.Nämligen att beställa blommor från mig och min familj till sista mötet med mamma eller förresten vi kommer ju att mötas igen på ett eller annat sätt.Funderar ofta på vad som händer efter döden men det har jag tyvärr inget bra svar på.Men det kan ju inte bara ta slut eller?Ha en bra kväll i höstmörkret.  

Av Ing-Marie - 23 september 2012 16:23

Denna dagen har varit seg för alla här.Ingen som har haft energi till att göra någonting så man kan ju lugnt påstå att vi har tagit det jävligt lugnt.Nu ska vi iallafall ta oss ner till Konsum för inhandling av kvällens middag som blir taco.Ha en skön söndagskväll.

Av Ing-Marie - 22 september 2012 16:38

Tog en rövare igår och stack iväg med svärföräldrarna för att campa i helgen.Vi visste att det skulle bli regn idag men tänkte att dom kanske har fel men det hade dom inte.Blev iallafall en trevlig kväll och natt i kristianopel innan vi beslöt oss för att det får nog bli hemfärd.Stannade i karlskrona på hemvägen för lite lunch på ett fint ställe som vi kommer att besöka vid ett soligare tillfälle.nu får det bli en öl i soffan hemma istället men det går också bra.Ha en skön lördagskväll för det ska jag ha.

Av Ing-Marie - 19 september 2012 17:59

Idag har jag fått det efterlängtade provsvaret från min senste prick som togs bort för ett tag sen.Det var som min läkare misstänkte en helt ofarlig prick och det känns ju narturligtvis bra.Nu kan man lägga det åt sidan och gå vidare.Eftermiddagen tillbringades idag på stan med sonen som behövde nya kläder och även det känndes bra eftersom det var han som ville iväg och det gläder mig för innan ville han ingenting förutom att spela.Nu ska jag ta det lugnt och se vad TVn har att erbjuda.Ha en bra kväll och sköt om er.

Av Ing-Marie - 17 september 2012 19:11

Då börjar denna dagen också lida mot sitt slut.Har gjort det som jag brukar göra en vanlig vardag.Jobb borta och plock hemma och den sista tiden har även besök på vårdcentralen ingått i vardagen känns det som men idag hoppas jag att det var sista gången på ett bra tag framöver.Orsaken till alla besök är Louise "lilla"tå.I torsdags var hon där och tog bort hela nageln så idag var det dax för omläggning hos maggan.Enligt maggan så såg den bra ut men jag tyckte att den såg äckligt ut.Men men man får väl lita på dom som ska veta bäst.Framöver så ska vi fixa omläggningen själva.Nu hoppas jag för guds skull att den blir bra.Ja för Louise skull också givetvis.Ha en bra måndagskväll.

Av Ing-Marie - 16 september 2012 19:11

  Livet rullar vidare trots allt som händer omkring en.I fredagskväll slöts ögon för gott på en person som stog mig väldigt nära.Efter en tids sjukdom fick hennes kropp tillslut vila och hon lever nu vidare bland änglarna.När jag tänker på henne så är det det fina och roliga som jag minns och alla tokigheter som vi gjort tillsammans.Du blev aldrig arg utan behöll alltid ditt lugn oavsett vad som hände.Saknar dig men jag vet att du har det bra där du finns nu.  

Presentation

Älskar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards