ing-maries

Alla inlägg under april 2012

Av Ing-Marie - 24 april 2012 13:42

Jag vet att du inte läser detta men skickar dig ändå tusen grattiskramar till dig på din 70 års dag.Önskar att jag hade kunnat fira din dag tillsammans med dig och att ditt öde hade varit mer rättvist mot dig men nu är det som det är och det kan ingen ändra på.Livet kan få oanade vändningar som man inte har en aning om så det är nog tur att man inte kan se in i framtiden.Snart har det gått ett år sen jag fick mitt cancerbesked som vände upp och ner på min tillvaro.Varför jag.Vad skulle nu ske.Hade den spridit sig eller inte var några av dom frågorna som dök upp i huvudet bland många andra.Som tur är så har det ju gått bra och jag är oerhört tacksam för det.Mitt öde har än så länge varit på min sida men det är värre för dig.Kramar till dig och alla andra som kämpar mot olika sjukdomar runt om i världen.

Av Ing-Marie - 19 april 2012 13:19

Varför finns det ingen mjölk när man behöver?varför är alltid toarullen tom?Varför är alla shampo och duschcremes flaskor tomma som står i duschen?Varför regnar det när man vill gå ut på promenad?varför ska man anmäla sig till något som är obligatoriskt på arbetstid?Det finns många frågor här i livet men sällan något rätt svar men i dag har jag ett rätt svar på frågan.Vad är det för dag?Jo det är torsdag och snart har vi helg igen och då ska jag till Ikea.Har pratat om att åka dit sen i Januari men inte kommit på varför jag ska dit när jag ingenting behöver men nu har jag kommit på vad vi behöver därifrån.Här har inte hänt så mycket sen sist som inte brukar hända och det kan ju vara både skönt och tråkigt beroende på viket humör man är på.Har läst att omega 3 kan vara bra till både det ena och det andra som tex just humörsvängningar så ni som lider av det ta och testa att få i er mer omega 3 och kolla om det hjälper.Själv ska jag börja att äta det för det ska även vara bra mot lymfproblem och ser det som en bonus om humöret blir stabilare också men som min kära make säger -du är ju stabil.Alltid på hugget.Ha ha vad kan han mena med det?.Ha en bra eftermiddag och le mot dom du möter.

Av Ing-Marie - 12 april 2012 13:35

I dag åkte hela kompressionsstrumpan på igen efter att bara ha använt knästrumpan ett tag och tyckt att det har funkat.Har även struntat i massagen eftersom jag har upplevt att det har kvittat men i går upptäckte jag att låret var väldigt spänt igen så måttbandet åkte fram men det visade ingen skillnad mellan låren men för att mota olle i grind så beslöt jag mig att det var nog bäst att återuppta både strumpbyxan och massagen.Känns ju naturligtvis inte roligt men vad ska man göra?Det hade ju kunnat vara värre tänker jag ofta och folk säger så också men i bland hjälper inte dom orden eller tankarna för ibland är detta bara så jävla jobbigt.Var ute på sidor i går och läste om folk med samma problem som mig och kunde då konstatera att vi är många om detta problemet fast det inte märks utåt.Ha en fortsatt trevlig dag och ta vara på er och alla ni känner.

Av Ing-Marie - 9 april 2012 17:58

Påskledigheten lider mot sitt slut för denna gången.Har tagit det lugnt och inte stressat.Ätit och druckit gott så i morgon blir det invägning på jobbet och det blir nog inte så kul men men efter några dagar i vardagen igen så ska nog vikten ha kommit på rätt köl igen.I dag var jag i en skoaffär för att se om jag kunde hitta mig ett par nya vårskor men gick ut därifrån med gråten i halsen.Vad fan ska jag klä min fot med i vår/sommar om jag inte vill ha den i en gympasko?En fråga till mig i affären fick mig urbalans fast den inte var illa menad.Ja ja än så länge går det ju bra med gympadojjer så jag har ju tid på mig att göra ett nytt försök.I morgon är det jobb igen och en kort vecka väntar som mjukstart.Ha en bra Annandag påsk kväll och sug ut det sista av helgen.  

Av Ing-Marie - 4 april 2012 19:14

Min ovän och jag är rätt så sams nu för tiden.Vågar man säga det innan den börjar att bråka igen.Det är alltså min fot som jag pratar om.Just nu har jag bara min kompressionsstrumpa på mig när jag är på jobbet och det harjag faktiskt klarat mig rätt så bra med..Tårna är ju förstås fortfarande fyllda med vätska men själva foten är "rätt så bra men att ha den på är bara till mer besvär för mig.Jag hoppas att detta håller i sig och min förhoppning är ju givetvis att all vätska ska försvinna men det är nog  för stora förhoppningar men den som lever får se.Ha en bra kväll för det ska jag ha.

Av Ing-Marie - 3 april 2012 13:54

Man brukar ju säga att man lånar sina barn så nu har jag väl lånat färdigt en av dom verkar det som.Det är min äldsta dotter som håller på som bäst med att flytta ut ellr ska man säga flyttar in kanske.Ja i allafall så flyttar hon nu till sin alldeles egna lägenhet och ni kan tro att hon har längtat.Visserligen inte stor men dock hennes egna hem som hon får göra som hon vill i utan mitt gnäll och gnat.Många säger att det känns konstigt och tomt när barnen flyttar men jag känner inte så för dom senaste åren har hon mest bott hos sin pappa förutom sista halvåret när hon bestämde sig för att bo här i stället.Jag är med andra ord redan redo för detta och hoppas att hon också är det.Så nu ser jag fram i mot att bli bjuden på middag hos henne och slippa ta disken efter maten.Ha en bra tisdag och med allt vad påskens förberedelser innebär och tänk jag kanske rent av blir bjuden hem till dottern på påskmat i helgen ja ja den som väntar får se.

Av Ing-Marie - 2 april 2012 19:49

Hualigen vad kallt det är.Vart tog värmen vägen som vi hade i förra veckan men men den kommer nog tillbaka tids nog.I dag har jag varit riktigt duktig om jag får säga det själv fast det är jag ju ofta    och eftersom ingen annan säger det så gör jag det.Har tvättat och även fått in dom rena kläderna på rätt plats,dammsugit,städat toaletterna,dammat och även påskpyntat så nu är jag redo för påsk.Nä nu ljög jag för det finns ännu ingen påskmat och guds dryck hemma men det är ju ingen panik med det för trots allt är det fortfarande några dagar kvar innan det blir påsk.Ha en bra måndagskväll i kylan.Ni får krama varandra så blir ni varma och goa eller varför inte göra så här fast kramar är ju gosigare.

Presentation

Älskar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards