ing-maries

Alla inlägg under maj 2012

Av Ing-Marie - 27 maj 2012 20:46

Och så var helgen slut igen.Igår var man själv hemma utan maken och det var inte roligt men när han kom blev det roligare för han hade nämligen varit i Tyskland och handlat massa gott.Jag känner mig halv när han inte är hemma och känner en tomhet som jag inte trodde att man kunde känna.Idag har det ju varit morsdag och ett tag tänkte jag att mina barn hade glömt mig men så var inte fallet.Har fått flera fina presenter och ett fint inlägg av min stora dotter på hennes blogg som värmde jätte mycket.Hoppas att alla ni andra mammor har haft en lika bra dag som jag har haft.

Av Ing-Marie - 25 maj 2012 21:33

Idag kom min nya efterlängtade strumpa med posten och jag blev jätteglad.Den känns bra men jag vill ju ha en som inte känns alls men okej jag vet att det inte går att fixa så det får ju bli som det blir.Det känns som att ha benet bandagerat från knät och neråt men denna skär i allafall inte in i vristen och det är ju positivt.Fast att jag vet att jag kommer att få leva med detta så hoppas jag fortfarande att det är övergående så man kan ju verkligen säga att hoppet är det sista som överger än.

Tur

Av Ing-Marie - 23 maj 2012 15:40

Igår hade jag en jobbig dag.Varmt för foten och trött var jag och det resulterade att jag blev både gnällig och tjurig men idag är det bra och det är väl tur att man inte har jobbiga dagar varje dag.Tur är det också att jag har en sån förstående man som låter mig hållas utan att tjura ihop han också men det är nog för han vet att det är övergående.Tack för det.Ha det bra alla i värmen och tänk på att dricka mycket och då menar jag vatten så att ni orkar att vara vid gott mod hela dagen.Skulle ni få en dipp så hoppas jag att ni har någon som förstår er och som kan muntra upp er.

Av Ing-Marie - 20 maj 2012 18:46

Ja då var 4 dagars ledighet över och nu undrar jag  hur det ska gå att jobba en 5 dagars vecka för det var ju ett tag sen sist.Helgen har varit kanon.I torsdags åkte Johan och jag upp till Linköping för att sedan på fredagen åka en tur på Göta Kanal.Vi åkte från Berg till Borensberg och sen tillbaka.En härlig upplevelse men tyvärr var det lite väl blåsigt men vi klarade oss i alla fall från regn.Vi tog med oss cyklarna för att kunna avnjuta lite goa saker på båten och sen  kunna ta oss"hem" utan problem.Vårat "hem" var ett vandrarhem ca 5 km från Berg.Ett jätte fint ställe med både dusch och toalett på rummet.På lördagen begav vi oss hemåt igen med lite olika stop och sen avslutades lördagskvällen med grillning hemma.Idag har jag mest gjort ingenting men det är skönt det också.Inväntar nu den yra hönan som har varit i dalarna sen i onsdags men det dröjer nog en stund till innan hon kommer.Ha en skön söndagskväll och jag hoppas att eran helg har varit lika bra som min.

Av Ing-Marie - 13 maj 2012 19:19

Söndag kväll och man konstaterar åter igen.Vart tog helgen vägen?Fredagskvällen tillbringades tillsammans med grannarna och hockey VM.Lördagen regnade bort här i Blekinge och kvällen innehöll även då hockey VM.I dag har solen lyst nästan hela dagen så vi tog en tur till Karlsnäsgården där Ronneby OK hade öppet hus med olika aktiviteter som tipspromenad,kanotpaddling,bågskytte,yxkastning mm.Fick även möjlighet att se på reklamskylten för orientering med Vanja och Louise ute i backen.En jätte fin bild på tjejerna som Vanjas mamma hade tagit.Eftermiddagen har beståt av tvätt och åter tvätt.Nästa vecka blir en kort vecka med bara 3 arbetsdagar.Skönt.Ha en bra kväll och sug ut det sista av helgen.

Av Ing-Marie - 9 maj 2012 20:02

Vissa dagar har man mycket att göra och i dag har det varit en sådan dag och då längtar jag efter en lugn dag men när jag har en lugn dag så tycker jag ofta att jag har tråkigt.Varför är jag sån?Idag har det som vanligt jobbats och sen bar det i väg till frissan för Louise och mig.Efter frissan hem en vända för att hinna få lite mat i sig innan det var dax för orienteringstävling vid Bastasjö.I skrivande stund så är jag osäker på slutresultatet men det lutar nog åt en tredjeplats av 15 st så det är ju med beröm godkänt för Louise.Segrade gjorde en annan tjej från Ronneby så grattis till er båda.Nu ska kvällen avslutas med den sedvanliga massagen och sen väntar sängen.Ha en bra kväll alla och sov gott.  

Av Ing-Marie - 7 maj 2012 14:37

Gud vad tiden går fort.I dag damp det ner en kallelse till hud igen.oj redan tänkte jag men det har ju redan gått 5 månader sen jag var där sist och då är det dax igen i juni för kontroll och tänk vilken tur att dom inte har glömt mig.Snart är det dessutom ett år sen som jag var där första gången.Kommer inte i håg just det datumet men det har ju ingen betydelse för jag fick ju annat att minnas mot min vilja och det som har störst betydelse för mig och min familj nu är ju att jag finns.I dag är det melanomdagen och det innebär att folk som misstänker hudförändringar ska kontakta sjukvården för att visa upp dom och det var precis vad jag gjorde för ett år sen så nu uppmanar jag alla med osäkra födelsemärken att ta er i kragen och ring.Ha en bra dag och var rädda om er i solen.  

Av Ing-Marie - 3 maj 2012 15:41

För 45 år sen föddes jag på Danderyds sjukhus.Hur vädret var då har jag ingen aning om men i dag skiner solen på mig från en klarblå himmel.Den vill nog mig väl eller kanske inte.Vet inte riktigt hur jag ska tolka det men jag tror nog att den vill mig väl trots allt.När jag smakar på siffrorna så känns det gammalt men när jag ser till hur jag känner mig i sinnet så känner jag mig inte så gammal.Ä nu skiter vi i siffror och tänker på allt annat bra.I dag tänker jag inte laga någon middag här utan det ska hämtas Thai mat,mums och det har jag satt min dotter Erica på att göra när hon kommer.Ha ha tänk att behöva ta med sig mat till någon som fyller år men varför inte.Har jag tur så kanske det kan bli min present.Nä sån tur har jag nog inte.Tänk om jag inte får några presenter.Ja ja den som väntar får se.Kram alla och ha en bra kväll tillsammans med nära och kära.

Presentation

Älskar dig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards